اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد
سرخط خبرها

افتتاحیه نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار» در مشهد برگزار شد | هر رزمنده یک سوژه هنری

  • کد خبر: ۱۶۴۸۶۲
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱
افتتاحیه نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار» در مشهد برگزار شد | هر رزمنده یک سوژه هنری
مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار» با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری برگزار شد
به گزارش شهرآرانیوز، مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار» با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی، هنرمندان و مردم مشهد، در جوار مزار شهدای گمنام مجموعه کوهسنگی مشهد برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام «مهدی حسن زاده نامقی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، پیام معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به این جشنواره را قرائت کرد.
دکتر «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» در این پیام، با اشاره به این که فیلم در عصر حاضر از جمله ابزار قدرتمند برای نهادینه سازی آرمانها و ایده ها در جامعه به شمار می رود، خاطرنشان کرده است: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سبکی نوین در فیلمسازی ایران شکل گرفت و از همان ابتدا، آثار حوزه ایثار، شهادت و مقاومت از جایگاهی ویژه در بین مخاطبان برخوردار شد.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه فیلمنامه در تعمیق آرمانها و ارزش ها در جامعه بیان کرده است: زندگی شهدا و ایثارگران، سرشار از نکات ارزنده ای است که می توان آن را با ابزار هنری و در قالب فیلم، به نسل امروز جامعه منتقل کرد. برگزاری فیلم و فیلمنامه «ایثار» با محور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، علاوه بر ایجاد گفتمان فرهنگی مشترک میان کشورهای محور مقاومت، پیوند فیلمنامه نویسان دغدغه مند در حوزه ایثار و پایداری را به همراه دارد.

هر رزمنده به تنهایی یک سوژه بزرگ هنری است

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام «حجت گنابادی نژاد» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: تمام پیام و رسالت این جشنواره و تمام مسئولیت و ماموریت سازمانها و نهادها و شخصیت‌های فرهنگی، این است که ما بتوانیم به خوبی ترجمه و تفسیر آیات قرآن درباره زیست و سبک زندگی شهدا و ایثارگران را به جامعه بشری منتقل کنیم.
وی افزود: همه ملت ها و کشورها در زندگی روزمره دنیایی خود، با موانع، تهدیدها، حمله‌ها و هجمه‌ها مواجه می شوند و مهم این است که در قبال این تهدیدها، چگونه صف آرایی کنند.
حجت الاسلام گنابادی نژاد خاطرنشان کرد: به طور کلی در این زمینه ۴ مدل و سرمایه در اختیار ملت ها و کشورها است. برخی از سرمایه اقتصادی استفاده می کنند. برخی قدرت سیاسی بالایی دارند و از نفوذ سیاسی و بین‌المللی استفاده می کنند. برخی در حوزه علم و فناوری توانمندی هایی دارند و برخی نیز توانمندی و قدرت نظامی نیروهای مسلح خود استفاده می کنند. اما تاریخ اثبات کرده است که تهدیدهایی نیز وجود دارد که قدرت های اقتصادی و سیاسی و نظامی و علم و فناوری در مقابل آن کارآیی ندارد.
وی افزود: راز و رمز ایستادگی برابر استکبار جهانی با همه امکانات و توانمندی های آن، باور به جامعه ایمانی و سرمایه فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت فقط در میدان نظامی رمز و راز پیروزی ما نیست. بلکه ما در عرصه علم و فناوری هم با فرهنگ ایثار و شهادت پیش رفته ایم. اگر امروز در نبرد بدون منطق انسانی در تحریم‌های شکننده دشمنان سربلند ایستاده ایم، به برکت فرهنگ ایثار و شهادت بوده است. موفقیت های ما در عرصه های سازندگی و فرهنگ و اقتصاد نیز مرهون خادمان و مجاهدانی است که با فرهنگ ایثار و شهادت، این میدان‌ها را سپری کردند.
معاون استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: این سرمایه بزرگ که به برکت انقلاب اسلامی و دکترین امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهان منعکس و منتشر شده است، میدان بزرگ دیگری را طلب می‌کند که هم تراز فرهنگ ایثار و شهادت و مساوی میدان جهاد و نبرد در عرصه های مختلف، در عرصه فرهنگ و هنر نیز رقم بخورد. امروز ما باید با سرمایه ایمان الهی و فرهنگ ایثار و شهادت، در میدان فرهنگ و هنر، کاری کارستان مجاهدان میدان‌های ایثار و جهاد را به تصویر بکشیم.
وی افزود: در این حرکت خوب که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور پایه گذاری شد، رزمندگان درخشانی حاضر شدند که در تراز فرهنگ ایثار و شهادت، بزرگی ها و بزرگان ملت اسلام و میدان های جهاد و شهادت را به تصویر بکشند.
حجت الاسلام گنابادی نژاد تاکید کرد: هر رزمنده به تنهایی یک سوژه بزرگ هنری است و اگر بتوانیم این رزمندگان را به خوبی بشناسیم و معرفی کنیم، نباید نگران چیزی به اسم تاثیر تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن برای نسل جوان باشیم.

آغاز نمایش فیلم های جشنواره ایثار از فردا، ۳۰ اردیبهشت

نمایش فیلم‌های جشنواره ایثار و برنامه نشست‌های تخصصی این جشنواره، از فردا، ۳۰ اردیبهشت، در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد آغاز می‌شود. این برنامه‌ها از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۹ برگزار می‌شود و تا ۲ خردادماه ادامه دارد و مراسم اختتامیه این جشنواره نیز روز ۳ خرداد در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->